1 – ثبت درخواست وام و الصاق مدارک مربوطه در سامانه گلستان توسط دانشجوی متقاضی وام

2 – بررسی درخواست وام و اظهار نظر براساس مدارک و اطلاعات متقاضی توسط کارشناس امور دانشجویی دانشکده

3 – در صورت تایید درخواست در سامانه گلستان، ثبت درخواست در سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط کارشناس امور دانشجویی دانشکده

4 – بررسی درخواست ها، ایجاد لیست، اختصاص اعتبار به لیست های درخواست و ارسال به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط اداره کل امور دانشجویی دانشگاه

5 – بررسی لیست های درخواست، تامین اعتبار و ارسال لیست های درخواست به امور مالی صندوق رفاه توسط امور دانشجویان صندوق رفاه

6 – انجام امور مالی و واریز مبالغ وام ها به حساب های تعیین شده توسط امور مالی صندوق رفاه دانشجویان

 

مدرک اولیه دریافت وام:

  • اصل و تصویر سند تعهد محضری با ضامن معتبر (کارمند رسمی، پیمانی و یا کارمند بازنشسته با ارائه گواهی کسر از حقوق در دفتر اسناد رسمی)

تبصره 1: تنها دانشجویان ورودی جدید که متقاضی وام تحصیلی می باشند، مجازند سند مذکور را تا نیمسال دوم همان سال ارائه نمایند.

تبصره 2: برای بهره مندی از کلیه وامها، الصاق تصویر مدرک فوق، فقط یکبار کافی است.

شرایط ضامن:

علاوه بر کارکنان رسمی و پیمانی دولت، جانبازان، خانواده معظم شهدا و آزادگان از کارافتاده که حقوق و مزایا از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می نمایند، از تاریخ 23/12/1390 کارکنان رسمی و پیمانی نهادهای عمومی دولتی همچون (نهاد رهبری و مراکز تابعه آن، شهرداری ها، هلال احمر، کمیته امداد حضرت امام (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته ملی المپیک ایران، بنیاد 15 خرداد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، بنیاد امور بیماریهای خاص، صندوق بیمه روستاییان و عشایر، صندوق تامین خسارتهای بدنی)، کارکنان رسمی دانشگاه آزاد اسلامی، کلیه بانکها، شرکت آب و فاضلاب، مخابرات، برق، گاز، و سایر شرکت های دولتی (حداقل با سه سال سابقه اشتغال)، بازنشستگان نیروهای مسلح و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز می توانند مشروط به ارائه مدارک ذیل، بازپرداخت تسهیلات رفاهی را ضمانت نمایند:

1 - اصل سند تعهد که در یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور تنظیم گردیده است. *

2 - گواهی کسر از حقوق ضامن در صورت امکان.

3 - تصویر آخرین حکم استخدامی یا بازنشستگی (برای کارکنان دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی شامل وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ... الزامی نیست، ولی ارائه گواهی معتبر از آخرین محل خدمت آنان، جهت معرفی به صندوق رفاه دانشجویان الزامی است(.

4 - تصویر آخرین فیش حقوقی.

شایان ذکر است ضمانت بازنشستگان سایر دستگاهها به غیر از نیروهای مسلح فقط در صورت ارائه گواهی کسر از حقوق ضامن ، برای صندوق رفاه دانشجویان امکان پذیر است.

توجه :تمامی گواهی های مذکور در این بخشنامه باید صرفا با عنوان صندوق رفاه دانشجویان - وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر گردد درغیر این صورت فاقد ارزش خواهد بود.

 

امور تغذیه

دانشجویان جهت رزرو غذا به آدرس سامانه تغذیه به نشانی  (https://dining.ut.ac.ir/fa ) مراجعه کنند.

 

بیمه دانشجویی

بنا به اعلام اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران در تاریخ 12/۰۳/1394، به اطلاع کلیه دانشجویان دانشگاه تهران می‌رساند با توجه به سیاست‌های اخیر دولت در خصوص طرح بیمه سلامت همگانی (رایگان), از این پس کلیه دانشجویان دانشگاه در صورت نیاز, می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور و یا از طریق سایت www.bimehsalamat.ir نسبت به ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه درمانی خود اقدام نمایند.

همچنین در حال حاضر تمامی دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی خود از تخفیفات بیمه ای در مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه تهران بهره مند شوند.

 

مشاوره دانشجویی

ارتقای سطح علمی و رشد استعدادهای دانشجویان از وظایف و اهداف اصلی هر نظام آموزشی محسوب می گردد. برای تحقق شایسته این وظیفه، شناخت دقیق سوابق تحصیلی، وضعیت آموزشی، فرهنگی و معیشتی دانشجویان امری بدیهی است، زیرا بر اساس این اطلاعات فرد خبره (مشاور) می تواند در فراز و نشیب های دوران تحصیل، همچون سرپرستی دلسوز و یاوری همراه به موقع مساعدت های مفید و سازنده را به انجام رساند.

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده جغرافیا با هدف ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان و پیشگیری از افت تحصیلی آنان، دفتر مشاوره و پیشرفت تحصیلی را راه اندازی کرده است. این دفتر با بهره گیری از کارشناس مجرب و تجارب اساتید و راهنما اهداف ذیل را مد نظر خواهد داشت:

  1. نظارت مستمر بر روند تحصیلی با استفاده از پرونده آموزشی دانشجویان
  2. ایجاد ارتباط صمیمانه برای شناسایی استعدادها و نیازهای تحصیلی، رفاهی و عاطفی دانشجویان
  3. تلاش برای یافتن راه حل های مناسب در چارچوب قوانین و امکانات و پیگیری لازم برای کمک به رشد و شکوفایی استعدادها، تأمین نیازها و رفع موانع
  4. ایجاد بستر مناسب در خصوص تعامل خانواده، دانشجو و دانشگاه در ابعاد روان شناختی، تحصیلی، رفاهی و انضباطی
  5. کمک به ارتقای تحصیلی دانشجویان با استفاده از روش های مشاوره فردی، تحصیلی و کنترل افت تحصیلی دانشجویان دارای مشکلات آموزشی
  6. شناسایی دلایل افت تحصیلی دانشجویان
  7. تدوین برنامه های پیشگیری از ات تحصیلی دانشجویان از جمله برگزاری کارگاه های مختلف در زمینه مسائل تحصیلی و استعدادیابی

در این رابطه کارشناس دفتر آماده دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده شما می باشد همچنین در صورت بروز مشکلاتی در روند تحصیلی دانشجو و نیاز به مشاوره در سایر مسائل با ما تماس بگیرید.

روزهای یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه      ساعت 9 الی 15

تلفن: 61113526 – 021              66415434 – 021

دورنگار: 66404366 – 021        پست الکترونیک:  geography.counseling@gmail.com 

آدرس پستی: تهران، خیابان انقلاب – خیابان قدس – انتهای کوچه آذین – پلاک 50 – کد پستی 141785393      ساختمان شماره 2 – طبقه سوم – حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی ، دفتر مشاوره و پیشرفت تحصیلی – اتاق 303

 

عناوین و شرایط عمومی و اختصاصی وام‌های دانشجویی

شرایط عمومی وام گیرندگان:

1 - دارا بودن اولویت نیاز مالی (به تشخیص معاونت محترم دانشجویی)

2 - دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئون دانشجویی

3 - عدم استفاده از بورس تحصیلی، کمک و یا وام موسسات دیگر

4 - عدم اشتغال به کاری که مستلزم دریافت اجرت می باشد. (به استثنای کار دانشجویی)

5 – زمان شروع اقساط کلیه وام ها (به جز انواع ودیعه مسکن که می بایست بصورت یکجا پرداخت شود.) 9 ماه بعد از پایان تحصیل می باشد. (در رابطه با آقایان طول مدت نظام وظیفه در صورت مشمول بودن محاسبه می شود.)

6 – در صورتی که مطلبی خلاف واقع در اطلاعات متقاضی وام مشاهده و اثبات شود، می بایست کلیه وجوه دریافتی را با احتساب هزینه های مربوط به صورت یکجا به صندوق رفاه دانشجویان پرداخت نماید و پس از آن نیز حق استفاده از وام و یا تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان را نخواهد داشت.

 

شرایط آموزشی وام گیرندگان