انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشکده جغرافیا و شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

27 07 2019 21:35

کد خبر : 10123160

تعداد بازدید : 65

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشکده جغرافیا و شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

به گزارش روابط عمومی دانشکده جغرافیا، در روز سه شنبه 01/05/98 نشست مشترکی با حضور ریاست و اعضاء هیئت رئیسه دانشکده جغرافیا و جناب آقای خشایار نیکزاد و جناب آقای دکتر ثابت، سرپرست و معاون شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین طرفین، در سالن شوراء دانشکده جغرافیا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه جناب آقای دکتر کرامت اله زیاری، ریاست محترم دانشکده جغرافیا ضمن استقبال و خوشامدگویی به مهمانان، به بیان پتانسیل ها و ظرفیت های دانشکده جغرافیا در زمینه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و بین‌المللی پرداختند. در ادامه ایشان اظهار داشتند به خاطر وجود تخصص های مختلف و جامع و همچنین به دلیل حضور اساتید مجرب و دانشجویان پرتلاش، این دانشکده توانایی همکاری در تمامی ابعاد علی الخصوص حوضه گردشگری را دارا می باشد.

در ادامه ی این نشست جناب آقای خشایار نیکزاد، سرپرست شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در ارتباط با تفاهم نامه همکاری پرداختند و هدف از انعقاد این تفاهم نامه را فراهم کردن زمینه های همکاری بین مراکز پژوهشی و بخش اجرایی با هدف توسعه فعالیت های علمی، پژوهشی، آموزشی و اعمال رویکرد علمی به پروژه و طرح های حوزه گردشگری دانستند.

در این جلسه خانم دکتر شیرین محمدخان، دکتر مهران مقصودی، دکتر حسنعلی فرجی و دکتر علی اکبر شمسی پور از اعضاء محترم هیات علمی دانشکده جغرافیا ضمن موافقت با مشارکت و همکاری در این تفاهم نامه، نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در ارتباط با ابعاد مختلف این تفاهم نامه بیان کردند. آن ها اظهار داشتند دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران در زمینه انجام فعالیت های پژوهشی مشترک، جهت دهی و حمایت از موضوعات مرتبط در قالب پایان نامه و رساله دانشجویی، توسعه و تولید نرم افزارهای گردشگری، برگزاری نشست های علمی، بازدیدهای علمی و کارگاه های آموزشی حاضر به همکاری می باشد.

 

 

 

در پایان این جلسه که با امضاء تفاهم نامه همکاری همراه بود، موضوعات زیر توسط طرفین به توافق رسید.

  • مشارکت در انجام مطالعات مبتنی بر آمایش سرزمینی برای ایجاد زیرساخت های صنعت گردشگری از قبیل مراکز اقامتی، اردوگاه های گردشگری )کمپینگ(  مجتمع های خدماتی، رفاهی، بین راهی، مناطق نمونه گردشگری، مجتمع های سیاحتی و تفریحی و انواع تأسیسات گردشگری.
  • حمایت از تحقیقات، تألیفات و انتشار نشریات علمی - تخصصی مرتبط با صنعت گردشگری.
  • حمایت از تدوین پایان نامه ها و رساله های گردشگری و جهت دهی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای موضوع تفاهم نامه.
  • ارائه خدمات علمی نظارتی و مشاوره ای در موضوعات مرتبط با نیازهای طرفین.
  • انتقال تجربیات و نیازهای شرکت مادر تخصصی به دانشگاه و بالعکس و تبادل افکار و اطلاعات.
  • همکاری در زمینه دوره های کار آموزی و کارورزی دانشجویان.
  • همکاری جهت انجام بازدید های علمی دانشجویان و اساتید.
  • حمایت از تدوین و بازنگری در سرفصلهای حوزه گردشگری با رویکرد فرهنگی، اقتصادی و درآمدزایی برای دانشجویان این دوره.
  • همکاری در برگزاری کرسی های نظریه پردازی علمی و ترویجی، همایش ها و سمینارهای ملی و بین المللی با مشارکت طرفین.
  • همکاری در برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزش تخصصی گردشگری داخلی و بین المللی.
  • مشارکت در تهیه و تدوین بسته های سرمایه گذاری شامل انجام مطالعات نیاز سنجی، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل ها، تامین زیرساخت های اولیه و جلب مشارکت سرمایه گذار داخلی و یا خارجی.
  • مشارکت و همکاری در تدوین برنامه جامع توسعه گردشگری استان ها.
  • مشارکت و همکاری در پیاده سازی سیستم هوشمند و یکپارچه مدیریت الکترونیکی درگردشگری.
  • همکاری، مشارکت و مشاوره درخصوص تدوین بسته های تبلیغات و بازاریابی ظرفیت های گردشگری استان ها با هدف افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی شامل  تولید محتوا، ایجاد و توسعه برند گردشگری استان ها، ایجاد پرتال معرفی استان ها، برگزاری و حضور در رویدادهای داخلی و بین المللی و همچنین برگزاری تورهای آشناسازی استانی.
  • همکاری و مشارکت در شناسایی و تجاری سازی کسب و کارهای نوپای دانشجویی و برگزاری مسابقات استارتاپی.
  • ایجاد بانک های اطلاعاتی از محققین و متخصصین فعال صنعت گردشگری.
  • ایجاد شرایط برای فرصت های مطالعاتی و پژوهشی اساتید و دانشجویان در حوزه گردشگری.
  • انعقاد قرارداد در زمینه های فعالیت شرکت مادرتخصصی با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
  • ارائه خدمات تخصصی و پژوهشی درخصوص پروژه های گردشگری و بسته های سرمایه گذاری و اجرای طرح های گردشگری.
  • تاسیس دفتر ارتباطی شرکت مادر تخصصی در دانشگاه.
  • همکاری و مشارکت در اجرای بسته های سفر با موضوعات علمی و جغرافیایی.
  • همکاری و مشارکت در توسعه فعالیت های سمن ها و NGO های تخصصی با انجام حمایت های مادی و معنوی.
  • حمایت مادی و معنوی از استعدادهای درخشان و دانشجویان برتر رشته گردشگری.